Week 1 - MINI VAKANTIE

1 februari 2017 - Siem Reap, Cambodja

EERSTE WEEK, MINI VAKANTIETJE

De eerste week had ik nog geen stage en had ik dus een beetje de tijd om wat dingen te regelen en een beetje te acclimatiseren.

De eerste paar dagen had ik vooral last van een gigantische jetlag en niet zoveel uitgevoerd. Tenminste niet veel anders dan beetje rondfietsen door de stad en wat restaurantjes proberen.

Mijn kamer werd opgeleverd met een badkamer, ingebouwde kast, een bed en een waaiert. Verder stond er niks in. Daaaaar moest dus even wat verandering in worden gebracht. Aan het einde van de eerste week ben ik met een TukTuk op meubeljacht gegaan. Hij heeft mij langs vet veel verschillende tweedehands en nieuwe meubelzaken gereden, maar daar vond ik niet wat ik zocht. Uiteindelijk kwamen we bij een zaakje waar ze echt hele mooie dingen maken. Hier heb ik een skon kastje uitgezocht. Omdat ze niet precies hadden staan wat ik graag wou hebben heb ik er een besteld. Twee dagen later kon ik m al ophalen. Ideaal.

Ook ben ik een dag gaan fietsen om de beroemde Ankor Watt tempels maar eens te gaan bezoeken. Ik had de route opgezocht en het zou ongeveer een uur fietsen zijn. Ik dacht prima, stukje fietsen, mooi beetje de natuur zien. Let’s do thissssss. En dus vertrok ik in de loop van de ochtend op mijn fiets richting Ankor Watt.

Ik wist dat je een ticket nodig had om de tempels te mogen bezoeken maar ik ging er eigenlijk vanuit dat ik die daar ergens ter plekke wel zou kunnen kopen.

Na een goed uur gefietst te hebben kwam ik bij een checkpoint. Daar moest ik een ticket laten zien om verder te mogen, maar ja die had ik dus niet haha..

Ik vroeg het mannetje dat me aanhield of ik er eentje kon kopen. Maar na een hele chagrijnige woordenwisseling met 5 verschillende Cambodjanen, die allemaal geen Engels konden, kwam het er op neer dat ik een ticket moest gaan kopen 10 kilometers terug. Ook vertelden ze me nog even dat het 40 dollar kost, in plaats van 20. Dat was veranderd sinds 1 februari..

Nou uhhhh na die in formatie was ik er eigenlijk ook wel klaar mee en besloot het maar te laten voor de dag en terug te gaan naar huis. Ik had toch tijd zat dus Ankor Watt komt wel een andere keer. Ik had in ieder geval een leuk stukkie gefietst!