Maandag 19 juni - SINGAPORE

19 juni 2017 - Singapore, Singapore

Maandag 19 juni - SINGAPORE

Nou vandaag is het zo ver. I'm leaving SR en start mijn reis! De komende 6 weken ga ik in mn uppie op pad tot dat 3 augustus mama en floortje bij me aansluiten in Ho Chi Minh. Dan reis ik daarna samen met hen drie weken lang via de mekongdelta van Vietnam terug naar Cambodja en sluiten we af in Thailand waar pap ons gelukkig ook nog eventjes komt vergezellen.

Mijn vlucht naar Singapore zou om 13:30 vanuit Siem Reap Airport vertrekken en ik was soort van ready to go. Met een licht katertje ben ik nog even lekker gaan ontbijten met Kwok en Justin en heb ik de allerlaatste spullen in m'n veel te volle backpack gepropt. Na het ontbijt is Kwok naar z'n werk gegaan en heb ik gewacht tot de tuk tuk me kwam halen om me naar het vliegveld te brengen. Dat was m dan, goodbye Siem Reap but just goodbye for now! Het voelde gek om weg te gaan maar aan de andere kant voelde het ook helemaal niet alsof ik echt weg ging. Ik ben echt enorm van Siem Reap gaan houden, voelde me er super thuis, heb er ontzettend veel geleerd, fijne mensen ontmoet en bijzondere vriendschappen gemaakt. Ik wil helemaal niet weg! Ik bedoel ja ik kom nog terug voor een paar dagen, maar toch. Het drong ook niet echt door dat ik echt weg ging denk ik ofzo. Eitherway, ik was klaar for the next step: vakansieeeeeeeeee!

Ik was keurig netjes op tijd op het vliegveld, ingecheckt en door de security check. Bij het inchecken was het nog even spannend of mijn backpack niet veel zwaarder was dan 20kg maar tot mijn grote verbazing woog ie keurig netjes 17,2 kg . Na een vlucht van ongeveer 2,5 uur landde ik in Singapore.

Ik was een klein beetje vergeten om een hostel te boeken voordat ik vertrok, dus toen ik op mijn arrival formulier in moest vullen waar ik zou verblijven had ik een klein probleempje. Zoals jullie wellicht wel weten is Singapore echt mega streng met z'n regels etc. en het meneertje van de security was dan ook echt niet blij met mijn actie. Ik had geen wifi dus kon ook niks checken, ik vond eerlijk gezegd dat ie een beetje overdreven reageerde en had zoiets van rustig aan pal, we regelen dit wel. En zo was het ook, ik bleef gewoon maar smilen en uiteindelijk werd ie gewoon aardig tegen me en hebben we het prima saampjes opgelost. Goedzo ier!

Nou eenmaal door de border control dinges ben ik wat gaan eten en op zoek gegaan naar wifi. Uh dat was dus moeilijker dan ik dacht en heeft me zeker 3 uur gekost haha. Uiteindelijk een redelijk betaalbaar hostel kunnen vinden en in de metro gestapt.

The next day voelde ik me aardig beroerd, dus ik heb mezelf volgestopt met medicijnen en ben toch maar de stad in gegaan. Half daggie heb ik lekker rondgestruind door de stad. Ik begon bij Marina Bay omdat ik dat gebouw heel graag met mijn eigen ogen wou zien, daar heb ik lekker even aan het water gezeten en naar de boten gekeken. Ik was blij om eindelijk de zee weer te zien! Daarna rondgelopen rond Marina Bay building en een klein stukje van de tuin gezien. Dat gedaan te hebben ben ik terug gegaan naar het hostel om even wat te slapen. 'S avonds had ik namelijk afgesproken met twee vrienden van Kwok. Die heeft paar jaar in Singapore gewoond voordat ie naar SR verhuisde, en een paar weken terug kwamen die vrienden voor een weekendje naar SR en heb ik hen ook leren kennen. Dus leuk om die nog even op te zoeken nu we er toch zijn!

Samen met hun lekker gegeten in een Hawker. Dat is dus een gigantische plek waar allemaal kleine food stalls zijn met eten over de hele wereld. Na daar gegeten te hebben zijn we naar de Alltitude skybar gegaan om de stad even van boven te bekijken, gaaf uitzicht maar drankjes beetje te duur dus na een rondje gemaakt te hebben zijn we naar een andere bar gegaan en uiteindelijk geëindigd bij de karaoke room, geweldig lelijk liedjes geblèrd en ons prima vermaakt.

De volgende dag ben ik weer de stad in gegaan. Botanic gardens bekeken en daarna even gaan chillen aan het strand in Sentosa. Toen het donker werd heb ik de metro terug gepakt en ben ik naar the Gardens by the Bay gegaan. Dat vond ik echt gaaf! Daarna weer met de jongens gemeet en een biertje gedronken met paar andere vrienden van hun.

Ik vond het echt een prachtige stad, super veilige, schoon en ondanks de drukte toch best relaxende sfeer. Zou er zekers wel willen wonen, bietje duur alleen....

De volgende dag redelijk op tijd uit de veren voor de bus naar Kuala Lumpur! Xxxxxxxxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra:
    25 juni 2017
    Hihi Ier, je bent weer lekker op dreef met de beschrijving van de avonturen. Leuk om te lezen.
    Geniet ervan schat.
  2. Ine Koopmanschap:
    26 juni 2017
    Zo leuk dat je daar dan ook al weer mensen kent waar je mee op stap kan.
    benieuwd naar vervolg.............x