Vrijdag 16 juni - WEEKENDJE BATTAMBANG (oepsie perongeluk halve versie geupload de vorige keer)

16 juni 2017 - Siem Reap, Cambodja

Vrijdag 16 juni- WEEKENDJE BATTAMBANG

Ik zal beginnen met een klein sorrytje. Ik heb de blog echt totaal niet bijgehouden haha. Maaaaaaar on the other hand, ik heb ook niet veel bijzonders gedaan de afgelopen periode. Gewoon hard gewerkt, veel leuke projecten gedaan en m'n leventje in Siem Reap geleefd.

Afgelopen donderdag heb ik mijn allerlaatste stagedag gehad dus dat betekend VAKANSIEEEEE. Die avond heerlijk en gezellig bij SPOONS gegeten met Ka Lai, Baraing, Jordan en Matteo als bedankje en afsluiter van de stage!

Ik heb al mijn spullen ingepakt, meubeltjes online gezet om te verkopen en m'n huissie gepoetst. Voor mijn laatste weekend in Cambodja had ik samen met mn grote vriend Kwok een weekendje Battambang gepland. Vrijdag rond de middag zouden we de motors starten en naar Battambang rijden wat ongeveer 4 uurtjes rijden is met de brommert. Omdat ik toch nog terug kom in SR (Siem Reap) kon ik een groot deel van mijn spullen bij hem thuis laten zodat ik niet alles mee hoef te slepen op reis, ideaal !

Ik had een groot deel van mijn spullen al wel ingepakt donderdag avond, maar as usual moest het grootste deel natuurlijk weer last minute gebeuren. Met een beetje stress propte ik mezelf met 4 tassen en mijn fiets in een tuk tuk om deel 1 van mijn spullen te verhuizen. Bang dat ik in de haast de helft zou vergeten besloot ik zondag bij terugkomst de rest wel te doen en dus stapten we rond half 2 op de motorbikes en reden we naar Battambang.

Battambang used to be de tweede grootste stad van Cambodia (Phnom Penh was en is nogsteeds de grootste) maar sinds een paar jaar is Siem Reap groter. Het is een super relaxed stadje waar niet bijzonder veel te beleven is en waar na 21u alle straten leeg zijn en de stad zo goed als stil is. Prima locatie om een weekendje lekker te relaxen! We hadden een super cheap hotelletje geboekt met zwembad, waar we aan het einde van de middag arriveerden. We hebben ons even opgefrist en zijn toen de stad in gegaan om wat te gaan eten. Super lekker en gezellig gegeten bij een Italiaans restaurant en gezellig wijntjes gedronken.

De volgende dag zijn we met de fiets een beetje door de stad gefietst en bietje gegeten hier en daar haha. Het was super relaxed en kalm t.o.v. de chaos en drukte van Siem Reap. Zo rond de middag hadden we het wel gezien omdat de stad ook gewoon niet groot is plus het was echt bloed en bloedheet, en dus zijn we lekker teruggegaan naar het hotel om lekker te chillen aan het zwembad.

Aan het einde van de middag besloten we toch nog even naar de Bat Caves te rijden om dat te bekijken. Dit is een grote grot waar allemaal vleermuizen in en uitvliegen. Het is echt een mega toeristische attractie maar wel leuk om even gezien te hebben! Na hier een biertje genuttigd te hebben zijn we voordat het donker werd weer teruggereden en weer lekker gaan eten.

Zondag was natuurlijk mn b'day maar ik wilde er niet te veel aandacht aan schenken. We hadden bedacht om gewoon rustig aan op te staan, te gaan ontbijten en dan terug te rijden naar SR. Ik moest de laatste spullen nog naar Kwok's huis verhuizen en wat dingetjes afronden voor school etc etc. Daarna zijn we lekker sushi gaan eten.
Omdat het toch mijn verjaardag was en ook mijn laatste weekend in SR besloot ik een klein groeppie mensen te vragen of ze mee een drankje wilden doen bij The Republic, een nieuwe bar in SR. Super leuke plek, leuke mensen en gezellige vibe dus mocht je ooit nog in SR komen, ga er heen!

Echt een super gezellige avond gehad, mn verjaardag goed gevierd en een heerlijk weekend gehad als "afsluitert". Ik wilde helemaal niet weg uit SR maar was toch ook wel ready for the next chapter: off to Singapore!

Xxxxxxxxx