Zaterdag 24 juni - CAMERON HIGHLANDS

24 juni 2017 - Penang George Town, Maleisië

Zaterdag 24 juni - CAMERON HIGHLANDS

Omdat Kuala Lumpur een beetje te duur was en ik ook wel beetje klaar was met de grote steden besloot ik de bus naar Cameron Highlands te pakken.

Na een ritje van een paar uur kwam ik in het begin van de avond aan in Cameron Highlands. Ik had nog geen hostel geboekt want dat was ik wederom even een beetje vergeten. Dus toen ik arriveerde heb ik eerst even wifi gezocht bij een restaurant en op booking.com gekeken voor een hostel. Helaas pindakaas was het allemaal nogal duur, dus heb ik het goedkoopste hotel voor 1 nacht geboekt en ben ik op zoek gegaan. Eenmaal daar ingecheckt en wel heb ik ook meteen maar een tour geboekt voor de volgende dag. Cameron Highlands staat bekend om z'n mooie natuur en thee plantages en ik wilde graag een tour doen waarbij ik ook kon hiken. Helaas was die al helemaal volgeboekt en werd ik een soort van gedwongen om de korte tour te boeken. Dit weekend is het een public holiday omdat het het einde van de ramadan is, vandaar dat super veel hotels etc ook volgeboekt waren.
Nadat ik gefacetimed had met mijn jarige kleine zusje ben ik lekker op tijd naar bed gegaan.

De volgende dag moest ik om 8 uur klaar staan beneden in de lobby van het hotel en zou ik opgepikt worden voor de tour. Keurig netjes op tijd werd ik opgehaald door een bijna uit elkaar vallende oude Range Rover. We pikten nog een paar andere mensen op en reden richting de thee plantages. Bij de tour heb ik een super gezellig Duits meisje ontmoet en daar ben ik dan ook de hele dag nog gezellig mee opgetrokken. De tour zou een halve dag duren en we zouden rond 13u weer terug komen bij het hotel. Dat was niet helemaal gelukt want we kwamen pas rond 15u terug bij de hotels.
De tour bracht ons eerst naar een of andere rare butterfly garden. Hier hadden ze niet alleen mooie vlinders maar ook heel veel planten, cactussen, slangen in hokken, konijnen, cavia's, papegaaien, ga zo maar door. Bijzondere verzameling in ieder geval. Na hier een uurtje rondgedwaald te hebben waren we er wel klaar mee en gingen we terug naar de Jeep. Daarna reden we dan eindelijk naar de thee plantages waar we een stop maakten, de kans kregen om foto's te maken en te genieten van het mooie uitzicht. Hierna reden we naar de BOH thee fabriek waar we een korte uitleg kregen over hoe het proces van het maken van thee in z'n werk gaat. Daarna hebben we een halfuur in de rij gestaan om een kopje van deze overheerlijke thee te kunnen proeven en waren we precies op tijd weer terug bij de jeep. De volgende stop was de aardbeien kwekerij. Dit vonden we niet zo bijzonder en dus hebben we gewoon een bakje super lekkere aardbeien gekocht en hebben we die met een mooi uitzicht over de bergen opgegeten en gewacht tot de jeep ons naar de volgende locatie zou brengen. Na een halfuurtje gechillt te hebben vertrok de jeep naar de laatste locatie: mossy forrest. Dit was opzich wel interessant maar ook wederom niet reuze enthousiast over dit. The mossy forrest was een natuurgebied waarin weetikveel hoeveel verschillende soorten mossen te zien waren. Men had een soort pad gebouwd met vlonders en trappen zodat je door het bos kon lopen zonder het mos en de rest van de natuur te beschadigen. Deze route duurde ongeveer zo'n 40 minuten om te bewandelen en weer terug te keren naar het punt waar de jeep op ons stond te wachten. Het was een heuse klim met een prachtig uitzicht. We hebben wat foto's gemaakt en zijn toen weer terug gegaan waarna de jeep ons weer terug bracht naar onze hotels.

Ik had bedacht om bij terugkomst meteen een bus te pakken naar een ander dorpje in de Cameron Highlands te pakken, waar het niet toeristisch is en waar wat familie van Kwok woont maar door de vertraging van de tour en de drukte van de public holiday besloot ik nog maar een nachtje te blijven waar ik al was. Ik had van het Duitse meisje die ik bij de tour ontmoet had een tip gekregen waar het goedkoper was om te verblijven en dus heb ik mijn grote backpack bij het vorige hotel opgehaald en ben ik samen met haar naar het goedkopere guesthouse gelopen om mijn overnachting voor komende nacht te regelen. 3 guesthouses verder had ik er eindelijk een gevonden die nog een plekkie had. Deze zat om te hoek van haar guesthouse en dus sproken we af om over een uurtje elkaar weer te meeten zodat we even konden douchen en omkleden.

Het was echt bizar koud in Cameron Highlands. Omdat je zo hoog zat was het overdag maximaal 23 graden ofzo en koelde het 's avonds af tot zo'n 17 graden celcius. VET KOUD DUS! Toch was het vandaag lekker weertje en kwam de zon ook nog een beetje door. We besloten een biertje te kopen bij het hostel en namen deze mee naar een parkje waar we gezellig onder het genot van een biertje gekletst hebben. Toen de zon weg was, zijn we op zoek gegaan naar een eettentje en hebben we een SUUUPER lekkere Indische maaltijd genuttigd. Helaas ging Sofia de volgende dag naar Kuala Lumpur en dus precies andere kant van mij op en namen we afscheid.

Mijn volgende stop: George Town, Penang!

xxxxxxxx