donderdag 22 juni - KUALA LUMPUR

22 juni 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Donderdag 22 juni - KUALA LUMPUR

Vandaag vertrekt mijn bus om 11 uur vanaf Singapore naar Kuala Lumpur, Maleisië.
Ik heb een klein beetje uitgeslapen en toen mijn backpack weer ingepakt en was klaar for the next stop.

De vriendin van een van de jongens in Singapore was op dat moment aan het reizen met twee andere meisjes en kwam dezelfde dag aan in Kuala Lumpur. Super leuk toeval natuurlijk, dus ik had contact met haar gehad en hetzelfde hostel geboekt zodat ik haar ook nog even kon zien!

De bus waarmee ik van Singapore naar Kuala Lumpur ging was echt super nice! Elke stoel had super veel ruimte en je kon m best ver naar achter doen zodat je bijna kon liggen, heel luxe vergeleken met de bussen waar Lout en ik mee gereisd hebben in Thailand. Rond uurtje of 10 ben ik met de metro van mijn hostel in Singapore naar het bus station gegaan. Ik moest een halfuur van te voren daar zijn om mijn etiket op te halen en omdat ik niet precies wist waar dat busstation was besloot ik mooi op tijd te gaan. Het was helemaal niet ver en ik had het zo gevonden dus dat gaf me mooi de tijd om nog even wat te eten te scoren voor ik met de bus zou vertrekken.

De busreis duurde lang maar ik vond het eigenlijk niet zo erg. Het was super leuk om te zien hoe het 'landschap' veranderd naarmate je Singapore verlaat en Maleisie binnen rijd. De natuur was absoluut prachtig en bergachtig en de wet die we reden ligt tussen enorme vlaktes met een enorme hoeveelheid palm trees. Ik was helemaal gelukkig om de 'ongerepte' natuur weer te zien na al die tijd in steden geweest te zijn.

Na een paar random stops gemaakt te hebben kwam ik rond 19:30 in Kuala Lumpur aan. Ik had nog geen Ringgit (Maleisies geld) gepind dus kon onderweg niks te eten kopen op het plekje waar we stopten voor wat eten. Dus toen de bus eenmaal in KL stopte had ik wel honger. We werden gedropt bij een enorme shopping mall die ze 'times square' noemen. Dus voordat ik een taxi naar het hostel ging pakken besloot ik eerst even wat te gaan eten en WiFi te zoeken. Dat was maar goed ook, want zodra ik verbonden was met de WiFi kreeg ik meteen een lading appjes van Inge binnen dat het hostel wat we geboekt hadden echt geen goed plan was en dat ze naar een andere verplaatst waren. Helaas pindakaas kon ik mijn reservering bij dat eerste shit hostel niet kosteloos annuleren en moest ik gewoon de prijs van een nacht betalen. Naja is jammer en zonde maar hè shit happens.

Na wat gegeten te hebben en wat ringgit uit de muur getrokken liep ik naar buiten voor een taxi. Daar werd ik meteen overvallen door stuk of 20 taxi mannetjes die me wel wilden brengen. Het was zo'n chaos dat ik er gewoon niks van kon maken. Dus ik heb ze even voor de gek gehouden en toen eentje uitgekozen (was heel grappig, had je bij moeten zijn momentje). Deze zeer gezellige taxi meneer heeft me netjes naar het hostel gebracht en toen ik ingecheckt had en m'n spullen in de kamer gedropt ben ik nog even een ijsje gaan halen bij de MacDonalds samen met Inge.

Samen met Inge en die andere twee meiden hadden we bedacht om de volgende dag naar de Batu Caves te gaan. Op tripadvisor waren de mening nogal verdeeld over deze plek. De een vond het geweldig en de ander een dikke teleurstelling, maar een van die vriendinnetjes van Inge wilde dat suuuuper graag zien en dus namen we 's ochtends de trein daar naartoe. Ik moet eerlijk zeggen, het was leuk om te zien ofzo maar niet super bijzonder. We hebben de driehonderdnogwat treden beklommen en zijn naar de cave met de kleine tempel gaan kijken. Ik vond het toch leuk om even gedaan te hebben! We hebben een klein deel van de ochtend daar doorgebracht en hebben toen de trein weer terug naar het centrum gepakt. Daar zijn we lekker gaan lunchen en hebben we nog een beetje door de stad gestruind.
Aan het einde van de middag zijn we terug naar het hostel gegaan en hebben ons even opgefrist en omgekleed. Met de Uber zijn we naar het centrum gebracht om de KL tower en de Petronas Twin Towers maar eens te gaan bekijken. Dat is dus echt een giga toeristische trekpleister want iedereen staat daar dezelfde foto te maken. Wij ook maar even lekker toeristisch gedaan en een skön fotootje gemaakt. Daarna zijn we lekker gaan eten en een drankje gedaan. Omdat ik het inmiddels wel een beetje gehad had met de steden en behoefte had aan natuur en het doen van hikes enzo besloot ik een busticket naar Cameron Highlands te boeken. De volgende dag om 12 uur stapte ik weer in een bussie, op naar de volgende bestemming.

1. Petra:
    18 juli 2017
    Mooi verhaal weer Ier. Ben benieuwd naar de details van t verhaal met de taxichauffers