23 februari - REGENBUI(TJE)

23 februari 2017 - Siem Reap, Cambodja

23 FEBRUARI REGENBUI(TJE)

Nou we zijn bijna een maand van huis dus het word weer eens tijd voor een nieuwe Blog Post. Want wat ik me vandaag nou weer meegemaakt heb is natuurlijk weer super typisch.

Vandaag donderdag 23 februari was de eerste regenbui in Siem Reap sinds ik hier ben. Meteen een gigantische stortbui. Gelukkig was ik gewoon binnen aan het werken en dus niet compleet overspoeld.

Helemaal blij dat het eindelijk een keer ging regenen want dan koelt het tenminste een beetje af en is het niet meer zo stoffig in de stad. Die blijdschap duurde tot het moment dat ik thuis kwam… Toen ik een paar uur later op mijn fiets naar huis zat bedacht ik me dat ik de WITTE was buiten had hangen. Naja dacht ik, dan wassen we het nog maar een keertje. Not that big of a deal wel? Maar toen ik mijn deur open deed en naar binnen stapte, stapte ik vol in een plas water..

Ik glibberde ver mijn kamer in (want de stenen hier zijn namelijk echt meeeeega glad) en kwam tot de ontdekking dat mijn hele kamer blank stond. Nu is die niet zo vet groot ofzo, maar toch he. Op dat moment bedacht ik me dat ik inderdaad mijn ramen ook open had staan ja, haha. Door de harde windvlagen waren al mijn schetsen van het presentatiemeubel de lucht in geblazen en lagen op de grond, over de hele kamer verspreid. Innnnn het water..

Mijn bed, die naast het raam staat, was gelukkig al weer opgedroogd. Ik hoefde in ieder geval niet in een doorweekt bed te slapen die nacht haha, meevalluuuuuur.

Ik heb de schetsen opgeraapt en te drogen gelegd en toen geprobeerd om met een handdoek het meeste water op te doen. Moet eerlijk zeggen dat het niet echt top gelukt is maar ach heeeeee, dat droogt ook wel weer op.

Toen het binnen weer redelijk op orde was ben ik met de zaklamp van mijn telefoon naar beneden gelopen en heb ik de shirts, onderbroeken en bh’s uit de bosjes geplukt en van de straat geraapt. Mijn witte t-shirt heeft een nieuwe kleur gekregen, hij is nu prachtig Cambodjaans zand-oranje.

Ik heb mijn best gedaan om met mijn huisvrouwelijke kunsten, met de hand in m’n prachtige emmertje, het Cambodjaans oranje uit mijn witte shirt te wassen en momenteel hangt ie weer netjes, binnen aan de gordijnrail, te drogen. We zullen zien wat het resultaat gaat zijn. Een ding is in ieder geval zeker, we hebben weer wat geleerd vandaag: voor vertrek doe (i.p.v. verkeerscheck) de weerscheck! ha - ha ...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade